Krat van week 38 - Groenten eten

Het Voedingscentrum adviseert om minimaal 250 gram groenten per dag te eten. Daarom proberen wij in onze recepten zo veel mogelijk groenten te verwerken. 250 gram groenten is best wat; simpel gezegd is het bijvoorbeeld een kilo sperziebonen, wanneer je kookt voor een gezin van vier. Zeker als je (kleine) kinderen hebt kan het wel een opgave zijn om dit soort hoeveelheden schoon op te krijgen. Maar: het levert ook wat op. Groenten zijn goed voor je huid, voor je darmen, voor je weerstand en ze helpen tegen overgewicht. Om maar wat te noemen. Hoe krijg je nou 250 gram binnen?

  1. Eet tomaatjes en paprika tijdens de lunch en schijfjes radijs bovenop het ‘gewone’ beleg van je ontbijtboterham.
  2. Maak een smoothie met spinazie en bleekselderij of bietjes en venkel.
  3. Maak een groentesoep voor tijdens de lunch.
  4. De tip van deze week: maak een groenten-aardappelpuree. In dit geval gebruikten we mais, maar spinazie, kool, spruitjes of courgette zijn bijvoorbeeld ook goede opties. Mix en match!

Één van onze Gemakskratten proberen?

Bekijk onze Kratten

Besteldeadline woensdag 15 september vóór 12.00u - bezorgmoment maandag 20 september
Besteldeadline maandag 20 september vóór 09.00u - bezorgmoment donderdag 23 september of vrijdag 24 september