De Krat en de recepten worden elke week met veel liefde en aandacht samengesteld door een team van professionals met een passie voor goede lokale producten, duurzaamheid en kwaliteit. Er zijn zes soorten kratten waaruit je kan kiezen. Kijk op Onze Kratten pagina en kies welke maaltijdbox het beste bij je past.
Abonnement of eenmalig
Met het flexibele abonnement kies je zelf hoe vaak je de Krat wilt krijgen. Opzeggen, verzetten of een paar weken overslaan omdat je met vakantie gaat? Dat regel je allemaal gemakkelijk zelf. En je krijgt ook nog eens 10% korting op je eerste twee maaltijdboxen. Je kunt de Krat ook eenmalig proberen. Dan zit je nergens aan vast.
Bestellen of afzeggen
Je kiest ten allen tijden zelf of je nog eens een Krat wilt ontvangen. Tot het moment dat wij bestellingen plaatsen bij onze leveranciers kan jij je Krat abonnement opzeggen, een Krat overslaan of er juist één bestellen.
Komt je Krat op zondag, maandag of dinsdag? Dan kun je hem tot de donderdag ervoor tot 10.00 uur aan- of uitzetten. Komt je Krat op donderdag of vrijdag? Dan kun je hem tot de maandag ervoor tot 10.00 uur aan- of uitzetten.
Hoe werkt het?
Landelijke bezorging
De Krat wordt in heel Nederland bezorgd, met uitzondering van de Waddeneilanden.
Rest van Nederland Zondag, maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: 16:00 - 21:00 17:00 - 22:00
Specifieker tijdvak
Op zondag, maandag en dinsdag bezorgen wij de Gemakskrat, Gemakskrat Vega, Snelle Krat en Vegankrat.
Op donderdag en vrijdag bezorgen wij de Gemakskrat, Gemakskrat Vega, Inspiratiekrat en Oogstkrat.
Op de dag van je bezorging zie je in je Crisp app een tijdvak van een uur. Zo weet je al dat je niet tijdens het gehele ‘bezorgvenster’ thuis hoeft te zijn. Zodra de bezorger onderweg is, krijg je van ons ook nog een track en trace link. Zo weet je precies hoe laat we écht voor je deur staan.
Je kan ons altijd mailen of bellen met een bezorgnotitie. Graag zelfs. Bijv: "mag bij de buren op nummer x", "mag onder de carport", "mag in de schuur", "mag bij de bloemist op de hoek".
de Krat x Crisp
Omdat de Krat en Crisp samenzijn, kun je als je wilt boodschappen toevoegen aan je Krat bestelling. Dit kan via jouw account in de Crisp app - die maken wij automatisch voor je aan. Je krijgt een e-mail met uitleg over het activeren van je Crisp account.
Crisp zal jouw Krat bestelling en eventuele extra boodschappen automatisch bij jou incasseren, een aantal dagen na de bezorging. Je ziet dan ook de factuur in jouw Crisp account. De incasso voor elke afzonderlijke Krat wordt voorafgegaan door een factuur van Crisp die te vinden is in jouw Crisp app. Ga daarvoor naar je profiel en kies ‘je bestellingen’.
Overgangsperiode tussen de Krat en Crisp
Het inplannen van je Kratten loopt voorlopig via je Mijn Krat pagina op deze website. In de loop van 2023 zal je jouw Krat kunnen inplannen via de Crisp app. Wij houden je daarover op de hoogte.